lørdag den 2. august 2008

Første uge af ferien er gået......

Så er den første uge af vores sommerferie gået. Og vejret.....ja det har vi ikke kunne klage over. Sommervejret har da godtnok vist sig fra sin bedste side, selvom det nu ser ud til at være ovre for denne gang. Søndag lagde vi ud med en tur til Knuthenborg Safaripark, som er et super hyggeligt sted. Vi så alle de vilde dyr på savannen, var på tur med abe-bussen, var inde og klappe geder og selvfølgelig inde hos de farlige tigere.....

Efter en varm dag i Knuthenborg besluttede vi os så for mandag at tage ud og sejle et par dage. Og der er ingen steder det er bedre at være end på fjorden når det er så varmt. Vi startede med den badetur ved Orø, og sejlede derefter op til Hundested havn hvor vi havde besluttet os for at overnatte. Der er nu ikke noget så hyggeligt som de danske havne en sommeraften. Så den stod på mad på grillen, og derefter ristede børnene skumfiduser som de spiste imellem 2 mariekiks. Mums det er et rigtigt hit

Solnedgang over Hundested.

Tirsdag lå vi så og badede og fiskede lidt inden vi sejlede i havn i Lynæs. En super hyggelig havn, helt klart børnenes favorit havn. Vi fik plads på den inderste bro, lige ved legepladsen. Min mor og far kom op til os om eftermiddagen. Så vi nød stranden og det svalende vand, inden vi grillede om aftenen. Børnene fandt sig hurtig en masse venner, og den stod så på krabbefiskeri hele aftenen ;-)

Onsdag var det så retur til Holbæk efter et par dejlige dage på vandet.

Igår fredag tog vi så en tur til Bonbonland. Vi havde helt klart forventet millioner af mennesker, men vi blev glædeligt overrasket. Der var næsten ikke kø ved nogen af forlystelserne så det var bare rigtig godt. Fik prøvet det meste og havde en herlig dag i Holme Olstrup.

Så nu har vi en uges ferie tilbage inden arbejde, skole og børnehave venter.....øv. Vi har ikke de store planer for ugen, måske en tur til Legoland hvis vejret vil det. Forsat go weekend til jer alle, og tak fordi I kiggede med...;-)