torsdag den 1. november 2012

Kemoterapi, Julekort og Project Life.

Så sker der lidt på bloggen igen :-) 
Som nogle af jer måske ved, er jeg iøjeblikket sygemeldt, og mig som aldrig har været syg før.... Fandt i midten af august en knude i brystet, som desværre viste sig at være kræft.....:-( Min første tanke var, MIG som lever sundt, dyrker motion, ikke er overvægtig, ikke ryger, har ammet begge mine børn i lang tid...hvorfor mig ??? Læser man kræftens bekæmpelses råd til at forebygge brystkræft, er det alle ovenstående ting....men det er åbenbart alligevel ikke nok :-( Det var ikke lige det jeg havde forventet at jeg skulle igennem som 41-årig, men 2 mindreårige børn. Men kræft er der ingen alder for, og brystkræft rammer 1 ud af 9 kvinder hvilket er et sindsygt højt tal. Jeg blev i slutningen af august opereret på Ringsted sygehus, og operationen forløb godt. Det viste sig heldigvis at der ingen spredning var til lymferne, og at det ikke var en aggressiv form for brystkæft...... Jeg tudede af glæde da jeg fik den besked.... Så lægen sagde, "Nu har du haft brystkræft, nu skal vi forebygge at det kommer igen". Pga min alder sætter de så en i forebyggende kemobehandling, efterfølgende strålebehandling og antihormon behandling i 5 år. Tak for kaffe det er hård kost...:-( Har nu fået 2 ud af 6 kemobehandlinger, og jeg reagerer heldigvis ikke så voldsomt på det. Er lidt småkvalm og tung i hovedet de første dage, det har indtil videre været det. Der går 3 uger imellem behandlingerne, så der er heldigvis mange gode dage. Sørger for at spise sundt, dyrke motion mm, så jeg kan komme bedst muligt igennem det. Selvfølgelig er man lidt mere træt....men hvem ville ikke være det når kroppen blir fyldt med gift hver 3 uge... :-) 

Nå men i og med at jeg PT går hjemme, gir det mig jo lidt mere tid ved scrapbordet...:-) me like :-)
Så der er derfor nu gang i julekortene...så hyggeligt. 



De første kort er lavet med en ældre serie julepapir fra Basic Grey. Misteltenen er fra ScrappingCottage,  derudover bånd, Spellbinders, stempel fra PapertreyInk.


Næste kort er der brugt det samme papir, derudover igen Spellbinders, og julebenene er igen en die fra ScrappingCottage. Banner fra QK og mini alfabet fra ScrappingCottage.


Det sidste kort i denne omgang er lavet med papir fra MajaDesign. Derudover har jeg brugt et stort snefnug fra ScrappingCottage, Spellbinders, Istap die fra Marianne Design, og banner og stempel ligeledes fra ScrappingCottage. Både snefnug og istapper har fået glittersnow.

Har længe beundret Lams flotte Project Life sider. Og besluttede mig for at nu skulle jeg osse igang. Man finder lige pludselig ud af hvor sårbart livet er....og får en større lyst til at dokumentere :-)
Så bestilte nogle start ting fra Becky Higgins, så nu er det bare om at komme igang :-)

 Nå det blev et lidt længere indlæg...tak fordi I stadig læser med :-)
Go torsdag aften til alle jer derude.....Knus

15 kommentarer:

Lise sagde ...

Kære Lone
Ja som du selv skriver har kræft ingen alder, og så er det jo trods alt glædeligt, at det er en ikke aggressiv form for kræft du har, når nu det skal være. Jeg vil ønske dig rigtig god bedring og håber at du hurtigt er kvik igen:-)
Skønt at dit kreative gen ikke er smuttet ud med kemoen...det er super lækre kort du har lavet. Skønt papir, dejlige farver og med mange lækre detaljer:-))
God torsdag til dig:-))
Knus Lise

Jette W sagde ...

Hold da op Lone, det er jeg ked af at læse.
Dejligt at læse at den ikke er aggressiv, men ved godt det bliver hårdt for jer alle, især dig det næste stykke tid.
Dejligt at du kan bruge din kreativitet, du har altid lavet nogle super flotte kort.
Det bliver dejligt at følge dig igen. :)
Ja, Lam hun er dygtigt til at få lavet Project life. Jeg vil begynde med mit den 1 dec.
Rigtig god bedring. :)

Netti sagde ...

jeg fik helt et sug i maven da jeg læste dit indlæg..puha en omgang for dig. Men hvor er det godt at det ikke er en agressiv form for kræft.
Jeg kan sagtens forstå at du vil i gang med Project life for Lisettes er noget så flot. Jeg glæder mig til at se hvad du får ud af det :)
Smukke smukke kort du har lavet..De ben er da bare vildt cute :)
Rigtig god bedring til dig :)

Vinni J sagde ...

Sikke da en omgang. Håber du kommer godt igennem din behandling, og snart er på højkant igen. Dejligt at du kan være kreativ, og få tankerne lidt væk fra sygdommen.
Dine kort er vildt flotte, jeg er vild med kortet med de flotte ben.
God bedring.

Annette sagde ...

Ej for den da - det er jeg da virkelig ked af at høre. Men desværre er kræft lidt ligeglad med hvor sund man er... Håber du kommer godt igennem hele dit forløb.
Dejligt du stadig har lidt overskud til at være kreativ, det er en dejlig form for terapi.
Super flotte julekort du har lavet.
Glæder mig meget til at se hvad du får lavet med dine nye PL produkter.

KNUSER fra Annette

NygaardSkødt sagde ...

Sikke en alvorlig historie. God bedring med kræft/efterbehandling.
Det er nogle fantastisk smukke julekort du har lavet.

Sivsko sagde ...

Det var en ordentlig omgang - er glad for at høre du er i bedring. Det er noget vi aldrig håber rammer en selv, men som du siger sker det desvæære stadig.
Flotte kort - dejligt at se noget fra dig igen :-)
Krammer Heidi

Jean sagde ...

Åhhh nej dog det gør mig ondt at høre du skal igennem alt det :(
Kræft er bare SÅ URETFÆRDIGT!!!!

Det har ingen alder og ingen mening i her i livet...
Jeg håber du klare dig igennem alt sammen med god støtte fra familie og venner...

Forstår godt du får lyst at dokumentere mere fra hverdagen...

Jeg dokumentere også ved at lave loér og en hverdags bog for ingen ved hvor længe man er her på jorden...
og HVIS det uheldige skulle ske at man skulle gå hen at dø fra sine børn er det bare så vigtigt at de har en masse minder at se tilbage på også når de bliver større så de kan mindes os og livet sammen...

Håber vi får lov at se nogle af dine sider når du laver noget i det :)

Hvor er de lækre dine julekort!!

Rigtig god bedring med det hele og god weekend :)

Linda sagde ...

Det ramte da meget hårdt og læse dette, får en klump i halsen og gåsehud. Ønsker dig rigtig god bedring og dejligt at høre det går godt. Jeg forstår dig fuldt ud du virkelig nu har lyst til PL. Da det sætter tingene i perspektiv. Dine jule kort er så smukke, men jeg har nu altid været vild med ting du laver. God weekend til dig:-)

Charlotte Ravn sagde ...

Det gør mig ondt for dig, at du skulle opleve det! Hvad skal man snart tro, når det rammer piger som dig der lever sundt og efter alle foreskrifter? Har et par yngre familiemedlemmer, som også har været turen igennem og ved at det er hårdt for hele familien. Det lyder som en barsk kur du skal igennem, men godt at det ikke er en aggressiv form, som der ikke kan gøres noget ved!
Sikke nogle smukke kort du har lavet!
Rigtig god bedring og et stort kram til dig!

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Linda sagde ...

Pu det var en hård en at sluge.... Det gør mig virkelig ondt at høre Lone , håber at du nu er godt på vej i den rigtige retning.
Ja nu er juletiden jo lige her og du har lavet nogle super søde julekort, det kort hvor man kun ser benene er da så cool:-)
Rigtig god dag til dig og tak fordi du ville dele med os:-)

Knuzz

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...

[url=http://amoxicillin-buy.webs.com/]amoxicillin 875 mg in pregnancy
[/url] amoxicillin mg weight
amoxicillin 1000 mg side effects
order amoxicillin online no prescription

Related Posts with Thumbnails